The big apple

Puh! Tillbaka från New York! Satan va trött jag är! Sov typ 4 timmar lördag/söndag och kom i säng sent igår och så upp och jobba imorse, men nu är det bara imorgon kvar och sen bär det av till karibien, I CAN'T WAIT!

New York var kul. Vi började med att åka upp i The Empire State Building och så tog vi någon simulatortur där också men det var la inget att rekommendera. Empire State Building var nice, jag var livrädd först men väl uppe var det inte så läskigt som jag trodde att det skulle vara, har varit med om värre! Sen promenerade vi runt lite tills vi hamnade på Times Square. Sen blev det hostelet en snabbis för en powernap och ombyte. Hostelet btw, ehm vi kollade aldrig riktigt upp var det låg och det visade sig vara i Harlem, vi var nog seriöst dom enda vita på flera kilometers avstånd, bara mörkhyade och latinos. Jag har nog aldrig känt mig så på fel plats och uttittad, jäklar va dom stirrade! Man såg verkligen hur dom tänkte "are you lost?".

Middag på Hardrock Café på Times Square, burgare och massa massa (pappa håll i dig!) WARSTEINER, MUMS! Sen drog vi vidare för att se en stand up comedy show med när vi kom dit hade dom ställt in 12-showen men vi fick en gratis öl iaf :) Tanken var att vi skulle på en klubb som hette Libation men när vi väl kom dit var man tydligen tvungen att vara finklädd med finskor och skjorta så det blev inget med det, drog till en bar tvärs över gatan ist och fyllde på med lite mer öl.

Söndagen var, ehm, lång. Vi åkte in till Times Square igen och vandrade runt där i flera timmar och satt på den röda trappan med kaffe och halvsov tills vi bestämde oss för att dra till busstationen. Lite slöseri av en dag i New York kanske men vi var för trötta för att ta oss någonstans och det var ju inte sista gången vi var i New York heller, ska ju dit igen om bara en månad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0