I ♥ NY

Nu är jag äntligen framme i Burlington, Connecticut efter några dagar i New Jersey & New York.

Au Pair skolan var helt okej. Rolig ibland, intressant ibland, men mestadels så var det bara upprepning för dom som typ inte förstod engelska (ehm?) Fick lära mig två viktiga saker iaf, CPR och Heimlich Maneuver så om det är någon som ligger risigt till så är det bara att slå mig en pling!

Har ätit alldeles för mycket dom senaste dagarna, känns som om jag rullar fram! Vi bodde på Hilton Hotel där vi fick både frukost och lunch buffé, mm YUMMIE! Sen var jag inne i NYC två kvällar och åt, YUMMIE YUM! Var på Planet Hollywood i onsdags och åt och där har dom massa rekvisitor och kläder från hur många filmer som helst! Såg till exempel kläderna Bella och Edward har i Twilight till balen, finkläderna Jack och Rose har i Titanic och kläder från Grease, WEEY!

Jag har det jätte bra och alla är så himla snälla här! Under dagarna lämnade vi knappt hotellet men på tisdag kväll åkte dom som ville in till NYC på en guidad tur och sen på onsdagen vann jag en biljett in till staden igen och då blev vi avsläppta på Times square och sen hade vi 2½ timma på oss att bara vandra omkring :) Igår när jag blev körd till JFK så skulle föraren släppa av en tjej i Brooklyn så då fick jag en liten tur genom Brooklyn också, lucky me! Vi var alltså över 200 tjejer på utbildningen och 4 killar, stackarna!

Sorry alla där hemma som har väntat på en update men självklart hade jag ju inte testat om min adapter passade min datorkabel innan jag åkte hemifrån så jag har inte haft något batteri! Lite pinsamt att det första min host-mom fick göra efter att hon hade hämtat mig från flygplatsen i Hartford var att köra mig till en elektronikaffär. Men SJÄLVKLART så säljer dom inte sånt här, bara adapters från amerikanska uttag till europeiska och inte tvärtom. Fick köpa en helt ny strömsladd till datorn som kostade apa, men min söta host-mom gav den till mig som en välkomstpresent så tacka henne för att jag kan blogga igen!

Familjen här är helt underbar! Det känns som att jag har varit här i evigheter och jag trivs hur bra som helst! Föräldrarna är jätte snälla och barnen är the cutest thing ever! Rummet är också helt underbart, ett stort rum med en megasäng och massa utrymme för alla mina saker och mitt egna badrum med dusch! LOVE IT!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vad skönt att allt gick bra!

Nu får du fortsätta med bra uppdatering så jag får se vad som händer :D

hälsa från mig.

/Emma

2010-01-17 @ 15:05:35
Postat av: CaTTis

Gu va roligt! Hoppas du har de bra i NY. =) Nu är jag nyfken på hur det är att vara aupair, så uppdatera så ofta du kan! =) Kram

2010-01-20 @ 22:00:41
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0