Burlington

Nu har jag varit i Burlington i några dagar och det är så mysigt! Jag har spenderat tid med familjen, lekt massa med barnen, kört bil och träffat andra au pairer i området.

I lördags var vi 6 svenskar som drog ut och åt middag. Först åkte vi till the Cheesecake factory men där var det 2-2½ timmars väntetid! LOOOORD! Så det fick bli ett gammalt hederligt hamburgeställe ist med gott var det!

I söndags hade vi Clustermeeting och alla au pairer som i området som ville var och åkte skridskor. Kul att stå på ett par skridskor igen men det var alldeles för mycket folk, man fick bara åka runt och runt och runt och runt. Man fick inte ens byta håll.. hmm KUL! Så vi var inte där så länge utan åkte till the Cheesecake factory igen men låååång kö som vanligt så fick bli en italienare ist. Men vi tänker inte ge oss, snart blir det cheesecake för hela slanten!

Idag var det Martin Luther King day så alla skolor och dagis var stängda så jag har varit med barnen hela dagen och lekt lekar och spelat WII :) Imorgon blir det min första riktigt arbetsdag så jag ska nog krypa i sänga snart, ska väcka pojkarna vid 7.15 och hur jag ska lyckas komma upp ur sängen och fixa mig innan dess är ett mysterium!

Det enda negativa TIDSKILLNADEN! Fy vad jag hatar det! Så fort jag har en ledig stund så är det mitt i natten hemma :( men man vänjer sig la vid det också någon gång..



en av få bilder från nyår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0