Finally fell in love with the city!

Jag vet, jag är sämst på att uppdatera men jag är en mycket upptagen människa. Prata med min assistent!

Helgen i New York var helt underbaaaaar! Jag hade inte riktigt fastnat för staden innan, det var liksom bara massa höga hus, full knökat med folk, en park och massa ljusa lampor men nu, WOHOO! Vädret var helt underbart, var runt 20-25 grader, vilket gjorde att hela atmosfären ändrades. Gick runt och tittade i lite affärer och på gatan stod en dam och promotade en DVD men Michael Jackson som stod på och strax innan oss går det förbi ett gäng random killar som börjar dansa helt plötsligt. Helt galna och riktigt duktiga! Damen visste inte vad hon skulle göra, helt plötsligt hade hon 20 pers flockade runt sitt lilla stånd, gratis promotion! Det var mörkt ute, Michael Jackson spelades på hög volym, ett gäng killar dansar och i bakgrunden lyser Empire State Building i rosa, grönt och gult - That was the moment I fell in love

Tidigare på dagen hade vi varit på NHL hockey, New York Islanders vs. Ottawa Senators. Kul och knäppt på samma gång! Allt är så amerikanskt hela tiden, vet inte hur många amerikanska flaggor jag har sett sen jag kom hit, dom är överallt! Jag vet ärligt talat inte om publiken var där för att se hockey eller allt runtomkring. Inte minst slagsmålen på plan, publiken jublade och skrek mer när det blev slagsmål än mål! Hjälmarna flög och dom boxade verkligen varandra i ansiktet samtidigt som "You gotta fight for your right" spelades på högsta volym.. what?! Sen kom det in halvnakna "cheerleaders" på planen var 5e minut och sopade på planen.. ehm? Det fanns öl och popcorn iaf och det gillade jag, mucho!

På kvällen skulle vi till ett ställe som hade en skandinavisk fest men dit kom vi aldrig. Hamnade helt fel med taxin och sprang in i några killar som var promoters och hängde med dom till en annan klubb ist. Problemet vara bara att både Julia och Linnea är för små för att komma in på ställen här (man måste ju vara 21) men killarna gjorde sitt bästa för att vi skulle slippa visa ID men tillslut var vi tvugna att visa, och vem visar då? Jo, Linnea som är yngst av oss! Det första vakten säger är: Okey girls, no fake IDs! Vi bara skrattar och Nooo... Han tittar på legget en stund, sen asgarvar han och säger: Ok you're good girls, go in! HAHA WHAT?! Tror han uppskattade att vi var ärliga men vad tänkte han med?! Det blev iaf lyckad utgång. Vi behövde inte betala inträde, vi fick ett eget bord och gratis dricka hela kvällen, fell in love even more..

Fick för övrigt höra fulaste ragningsrepliken:
Oh I like your moves! There should be more dancers like you!
Jag bara titta på honom och sa: Are you aware that I can't continue dancing now that I know that you're staring at me?
Men, who can blame him? Det går vilt till på dansgolvet ibland, speciellt när jag kör mina handmoves! eller vad säger du Nattis? Den kommer sprida sig, vänta du bara! Där är som det där skrattet för några år sedan, hela skolan blev smittad!

Söndagen blev det upp och hoppa för att checka ut vid 12. Hostelet låg i Chinatown och det var inte alls långt ifrån Chinatown centrum så vi vandrade dit och åt på en god Vietnamesisk resturang och sen promenerade vi runt där och över till Little Italy, huuuur mysigt som helst. Underbart! Efter det tog vi färjan över till Staten Island för att få en närmare till på Frihetsgudinnan utan att behöva slösa massa pengar.  Där blev vi trackade av nån asiatisk kille, jag tror han var efterbliven. Han sa massa kontiga saker och sen började han prata med sina kompisar på engelska (som han knappt kunde) för att vi skulle förstå vad han sa. När vi skulle av båten rymde vi fort för att komma bort från honom men vad händer en bit därifrån? Han dyker upp bakifrån och vill ta kort med oss igen. HUR FASIKEN HITTADE HAN OSS?! Vi bara tittade på varandra, sa att vi hade ett tåg vi måste med och SPRANG därifrån. HERRE!

Tanken var att vi skulle vidare till Central Park sen och äta och fika lite men tiden bara rann iväg :( Riktigt tråkigt att vi missade det men vi får åka dit snart igen och bara slappa!

Vädret här är helt underbart! 32 grader!!! Jag kan inte fatta det men njuter så länge det varar! Fick även ett paket från Mamsen idag, en hel låda fylld med godis och choklad! KAAAA-CHING! Den här dagen kan inte bli bättre! Ska iväg och toppa det med en fika med Julia snart :)

Tack för paketet Mammi!



Kommentarer
Postat av: Linnea

du måste skicka bilderna babe!! ;)

2010-04-08 @ 17:45:40
URL: http://linneag.devote.se
Postat av: malin

haha det där skrattet ja, gud jag åkte ju själv på det...

2010-04-09 @ 00:06:50
URL: http://malinnyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0